01 September, 2010

PUASA TAHUN INI...

Alhamdulillah harini telah masuknya hari: 23 aku berpuasa,syukur tahun ini ku dpt menghadapinya dengan linang tanpa keletihan yang teruk berbanding tahun-tahun yang lepas,almaklumlah tahun-tahun lepas ku mengalami gastrik yg teruk,tp tahun ni ku kuatkan semangat ,walau terpaksa membahagikan masa antara tugas sebagai suami dan menjadi suri di dapur.Seperti pasangan lain kami juga ade komitmen masing-masing,so terpaksa lah bahagikan tugas contohnya siapkan juadah berbuka aku lakukan sendiri@masak @beli kat kedai,manakala untuk juadah sahur si dia yang sediakan.so memang adil lah macam tu...huhu .Puasa tahun ni berbeza dgn tahun lepas sbb sepanjang tahun lepas isteri ku tak bekerja so dia lah yg masak,aku pulak bekerja dari pagi smpai malam ,komitmen terhadap tugasan untuk mendapatkan pembekal juadah berbuka untuk program ihya,dan juga bersahur.Dan tahun ni alhmdulillah ibadatku pun rasa berlainan sikit cam bertambah la jika dibanding tahun2 lepas, waktu terawih pulak byk di habiskan di surau UMK je,thn lepas ade gak aku gi surau-surau dan masjid tp tahun ni sbb komitmen byk so terpaksa tumpukan pada 1 tempat je untuk aku buat ibadah sunat terawih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudah lama tak ke udara melalui laman blog ini...alhamdulillah hari ini dapat on...Insya'Allah saya akan updated sedikit masa nanti