01 November, 2010

DOH NAK MASUK MUSIM BAH


30 Oktober.Mulai hari nih hujan turun dengan lebat tok berhenti-henti,aiii dah nak masuk musim tengkujuh kot@rahmat dari Allah sbb kelate menang PIALA MALAYSIA.Klu nak kato rahmat pun jolo jugak,tp pada hemat ambo musim bah doh mula sbb bila ambo balik kg,air sungai dan sawah2 padi sekitar limbat sumo tenggelam doh.Nak kata rahmat jolo jugak sbb musim ni lah ore2 kampung hok ade perahu,jala, pukat boleh gi nehey pukat sungai.Lgpun ayah aku sendiri pun buleh tehey jugak dgn hobi dio,harap2 tahun nih dapatlah aku makan telor ikan lambok hok ngepah kat kaley tok pokmod,tupun klu ayah aku tehey pukat.klu dia tok tehey takdopla rezki aku gamaknya.sbb klu nak beli memang tak berbaloi..huhuhu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudah lama tak ke udara melalui laman blog ini...alhamdulillah hari ini dapat on...Insya'Allah saya akan updated sedikit masa nanti